Thursday 25 September 2014

Bos at group x77- SPShops

saya nak kongsi sikit la tips kejayaan bila kita buat biz online k..
First, bila kita berniaga, tak kiralah apa jenis perniagaan sekalipun, kita kena buka minda luas2, jangan sempitkan minda bahawa bisnes hanya untuk golongan tertentu sahaja, jangan ingat anda tiada SPM atau anda masih muda anda tidak layak berniaga.. semua org layak untuk berjaya dalam perniagaan..
Bila kita berniaga menggunakan FB, anda perlulah add seramai mungkin sahabat baru, walaupun anda tak mengenali mereka, anda perlu juga add sebagai kawan, kalau anda masih memilih kawan, hanya approve yang anda kenal sahaja, maknanya anda berniaga dgn rakan2 yg sudah mengenali anda, tiada ruang untuk rakan2 lain membeli produk or servis anda.. akan jadi masalah bila kawan anda sendiri kondem dengan apa yg anda buat.. jadi add seramai mungkin kawan baru di FB yer.. peruntukan sehari 10 org, jangan lebih nanti FB block plak..
Seterusnya anda perlulah selalu berkongsi peluang perniagaan pada rakan2 di FB, selalu share ayat berkaitan bisnes, buat ayat2 promosi menarik tuk tarik minat orang ramai menyertai anda dalam bisnes yg anda lakukan. kalau anda tak share orang takkan tahu apa bisnes anda buat.. tebalkan muka sebab anda sendiri nak tebalkan dompet kan.. so post di wall FB sekurang2nya 3 kali sehari..
Dan yang paling penting, penuhkan ilmu didada dahulu, pelajari selok belok bisnes yg anda jalankan, kaji sedalam dalamnya.. saya sendiri masa mula2 join spshops, saya tanya 2,3 benda jer kt upline saya, selebihnya saya belajar sendiri, saya google, saya click setiap button di web spshops, jadi dengan cara tu saya lebih cepat ingat, cepat paham.. google adalah bapak segala ilmu.. huhu.. saya banyak belajar di google jer..
Saya dah sediakan laluan mudah buat anda semua.. gorup Jutawan X77 ni bukan sekadar group tuk mencari duit, tapi saya buat group ni khas tuk anda semua belajar.. rajin2kanlah membaca yer.. membaca itu gedung ilmu..
Akhir sekali, saya doakan kalian semua berjaya.. dunia dan akhirat.. InshaAllah..

~Kasyah
Bos at group x77- SPShops




No comments:

Post a Comment